zondag 6 januari 2013

Zelfgemaakte Pompoensoep


Ok Halloween is al weer even achter de rug maar je kan de pompoen nog steeds prima krijgen, die mooie fel oranje gekleurde pompoenen!  Aan mij de eer om voor het eerst zelf pompoensoep te maken en ik moet zeggen hij is erg lekker geworden!! De mevrouw van de Landwinkel vertelde me dat je ook de schil van deze pompoen kon mee verwerken in de soep. Ik heb dat nu niet gedaan. Ik ben benieuwd naar jullie recepten!!http://www.lekkertafelen.nl/wp-includes/js/tinymce/plugins/wordpress/img/trans.gif

Pompoensoep


  •  1 pompoen van ongeveer 1 kg
  • 2 tenen knoflook
  • 1 rode ui
  • 2 groentebouillon blokjes
  • 1 eetlepel grove mosterd
  • room
  • bosui/ of bieslook
  • boter
  • staafmixer
Eerst het zware werk, snijd de pompoen in stukken en haal de pitten en de draden er uit. Snijd het daarna in mooie stukjes. Fruit de ui en de uitgeperste tenen knoflook even aan in een klein beetje boter. Voeg daarna de stukjes pompoen toe en bak dit ongeveer 5 minuten mee. Voeg nu ongeveer 750 milliliter water toe waarin je al twee bouillonblokjes hebt opgelost. Laat nu het geheel in zo'n 30 minuten zachtjes gaar worden. Voeg nu nog de mosterd toe. Neem de staafmixer en zorg er voor dat je een mooie gladde soep krijgt. Voeg op het laatst nog een scheutje room toe.
Schep de soep in mooie borden en garneer het met de bosui/bieslook.

Eet smakelijk!!

Pompoensoep


Geen opmerkingen:

Een reactie posten